رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید و آغاز بیمه تکمیلی آنها خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشستی خبری با بیان اینکه صد در صد هزینه تغذیه دانشجویان در طول سال تحصیلی به صورت وام به آنها پرداخت می‌شود، گفت: سال گذشته با توجه به امکانات موجود 20درصد دانشجویان می‌توانستند صد در صد مبلغ تغذیه را دریافت کنند اما امسال تمام متقاضیان این وام می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی، میزان وام‌های صندوق رفاه وزارت علوم برای رشته‌های فناوری برتر از جمله رشته‌های انرژی هسته‌ای و نانو تا سه برابر تسهیلات سایر دانشجویان است.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: در سال گذشته قیمت غذای کم هزینه 290 تومان ، غذایی با هزینه متوسط 350 تومان و غذای پرهزینه 485 تومان بود. این رقم در سال تحصیلی جدید برای غذای کم هزینه 350 تومان، غذای با هزینه متوسط 485تومان و غذای پرهزینه 590 تومان رسیده است.

به گفته وی، بازپرداخت وام تغذیه دانشجویان 9 ماه پس از فارغ التحصیلی و در 60 قسط صورت می‌پذیرد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت 18 نوع تسهیلات از طریق صندوق رفاه وزارت علوم به دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها با حمایت‌هایی که صورت پذیرفته از امکانات جدیدی برای افزایش سرعت پخت غذا و افزایش کیفیت غذا برخوردار شده‌اند.

مرادیان گوشت مورد استفاده در دانشگاه‌ها برای غذای دانشجویی را گوشت با کیفیت برزیلی اعلام کرد و گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها اقلام اساسی را تهیه می‌کند و پخت را به پیمانکار واگذار می‌کند اما 35درصد از دانشگاه‌ها به طور کامل پخت غذا و تهیه اقلام را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

وی میزان یارانه تغذیه به دانشگاه‌های کشور را 21 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به دانشگاه‌ها پرداخت شده است.

موضوعات مرتبط: اطلاعیه های دانشگاهی و کلاسی ، اقتصادی

تاريخ : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ | 13:58 | نویسنده : محمد (مدیر وب) |
.: Weblog Themes By محمد :.